Обозреватель Криворожский Блоги Екоблог За рівнем автомобілізації Україна наблизилися до європейських показників, а за рівнем утилізації шин?

За рівнем автомобілізації Україна наблизилися до європейських показників, а за рівнем утилізації шин?

23-03-2017 14:45 175 0 Екоблог
За рівнем автомобілізації Україна наблизилися до європейських показників, а за рівнем утилізації шин?

Динамічний ріст кількості автомобілів в усіх країнах призводить до накопичення зношених автомобільних шин. Згідно з даними Европейської асоціації з вторинної переробки шин (ETRA) в Европі кожен рік утворюється близько 2 млн. тонн амортизованих автомобільних шин. В той час коли об’єм їх переробки не перевищує і 30 %.

За рівнем автомобілізації Україна поки що не Європа, але, незважаючи на падіння продажів машин, якимось дивом ми навіть наблизилися до європейських показників. Так, станом на січень 2016 року, кількість машин на тисячу громадян становить 202 одиниці.

А це означає, вперше за історію незалежності число машин на 1000 жителів перевалила відмітку в 200 машин.

Разом з позитивними змінами отримуємо і побічний ефект . Щорічно в Україні накопичується близько 150 тисяч тон використаних автопокришок. За статистичними даними лише 8 % з них ідуть на утилізацію, інші ж викидають на неконтрольовані звалища.

Утилізація і переробка використаних шин у крупних містах таких як Кривий Ріг набуває великого екологічного та економічного значення і потребує свідомого ставлення й активної участі у її вирішенні.

Це пов'язано перш за все з тим, що зношені шини є джерелом тривалого забруднення навколишнього середовища. До того ж гума вогненебезпечна і не піддається біологічному розкладанню, а купа гумових покришок є досить зручне місце для проживання цілих колоній гризунів і комах, багато з яких є джерелом інфекційних захворювань.

Переробка шин краща тому, що має важливе економічне значення, так як сприяє збереженню природних запасів цінної сировини . 80% світового запасу шин створені з синтетичного каучуку який отримують з нафти - невідновлюваного природного ресурсу. Також правильна утилізація стимулює розвиток ресурсозберігаючих, дешевих технологій, та покращує екологічний стан і виключає втрату великих земельних площ під звалища гумових відходів.

Продовжуючи  справу раціонального використання ресурсів ми почали приймати  зношені шини. Шини приймаються у будь-якому  вигляді від 200 кг.

Читайте також: Про систему заготовки вторинної сировини у Кривому Розі та поняття «заготівельник»

Читайте також: У справі роздільного збору ТПВ Кривий Ріг дає фору навіть столиці

При правильній переробці, зношені шини можуть бути сировиною для виготовлення різної продукції, наприклад:

• нових автомобільних покришок (до 15-20%);

• гумові-технічні вироби для автомобілів (до 25%);

• техпластин (для подальшого виробництва ГТВ) (до 40%);

• водовідштовхувальних покриттів для дахів (до 40%);

• з/д шпал і прокладок підрейкових (до 60%);

• підлогових килимків і підошов для взуття (від 10 до 100%);

• коліс (шинок) для інвалідних колясок і ліжок (10-100%);

• покриттів для доріг (14-15 тонн на 1 км дорожнього покриття);

• безшовних покриттів з гумової крихти для спортивних, ігрових та дитячих майданчиків;

• тротуарної гумової плитки (основною сировиною для її виготовлення є фракціонована гумова крихта - продукт механічної переробки зношених шин);

• бетону для будівництва в якості добавок (фибробетон);

• адсорбент вуглецевий(використовується для ліквідації наслідків розливу нафтопродуктів).

Прес-служба ЗПП "Чисте місто"

Дізнавайтеся більше цікавого на наших сторінках Фейсбук та Вконтакте

Читайте также
Комментарии

ОтменитьДобавить комментарий

все видео